Followers

Tuesday 18 December 2012

PMR result ? Gempak ke tak gempak ?

Posted by Unknown at 15:52
Assalamualaikum,salam sejahtera kepada semua yang mungkin akan membaca post ni.Almaklumlah,blog ni masih baru.Biar saya perkenalkan diri saya,saya Anis,Kelantan,15 thn.Haa,nampak tak persamaan antara PMR dan saya ? Haha,of course lah,saya kan PMR student ! hehe.Ok,maybe post ni nampak macam sopan sikit,cakap pun saya-saya.hohoho,juz not myself la pulak ! Ok,back to myself again.

    "OMG ! Hari ni result keluar la ! Apa aku nak buat ni ? Apa aku nak buat ni ?!" Maybe ini adalah salah satu dialog anda yang mulai ketakutan untuk mengambil keputusan PMR..Apa-apapun keputusan korang,krang kena terima dengan ikhlas,benda yang dah berlalu takkan dapat diputarkan kembali.Yang penting,Korang dah buat sehabis baik !

    Ok,korang harus ingat,kita hanya merancang Allah yang menentukan,jadi tak semestinya klau kita dapat keputusan yang teruk atau kurang memuaskan,kita boleh terus TERSUNGKUR ! jangan ! Ini masanya untuk korang BANGKIT semula menggapai cita-cita ! Bagi yang dapat keputusan kaw-kaw tu,aku harap korang JANGAN riak,takabbur atau bajet pandai sangat tau,sebab kejayaan korang ni Allah dah tentukan.Ye,korang berjaya atas USAHA korang sendiri,tpi korang kena ingat,TANPA keizinan Allah,korang takkan dapat BERJAYA dengan CEMERLANG.Apa pun keputusan yang korang dapat,jangan lupa SAY ALHAMDULILLAH,THANK YOU ALLAH !

    Lumrah hidup la kalau kita gagal sekali.Aku pernah dengar satu ayat ni yang mengatakan bahawa MANISNYA KEJAYAAN TAKKAN DIHARGAI TANPA HADIRNYA KEGAGALAN.Korang pun kena ingat,KEJAYAAN SELALU DATANG SETELAH KEGAGALAN.Ok,maybe antara korang ada yang tak pernah gagal,straight A je bila dapat keputusan.Persoalannya,BETUL KE ? Lihat diri anda,renung diri anda..betul ke anda tak pernah GAGAL ? Walaupun tak pernah gagal dalam UJIAN DUNIA,tapi bagaimana pula dengan UJIAN AKHIRAT ? Kita harus sedar,kita hidup dalam dunia ni tak lama,sebab dunia ni akan HANCUR satu hari nanti dan kita akan teruskan hidup kita di SANA kelak.

    Okeylah,aku rasa dah banyak dah aku tulis ni.Aku nak mengingatkan korang sekali lagi,JIKA ANDA GAGAL PADA HARI INI,TAK SEMESTINYA ANDA AKAN GAGAL PADA HARI ESOK ! ALLAH TELAH MENETAPKAN YANG TERBAIK UNTUK ANDA.

    Okailah..Aku harap apa yang aku tulis ni dapat tingkatkan lagi self confidence korang.Aku pun  sebagai seorang pelajar,mengharapkan yang terbaik untuk masa depan kita.Aku nak minta maaf kalau apa yang aku tulis ni buat korang sakit hati ke apa ke.GOOD LUCK my friends !



 

2 comments:

Nik Ainaa on 18 December 2012 at 21:52 said...

Hmm... thanks bagi semangat kawan ;)

Unknown on 19 December 2012 at 01:19 said...

Itulah gunanya kawan ! :)

Post a Comment

 

Student Blogging Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting