Followers

Sunday 6 January 2013

Perpisahan ? No !!

Posted by Unknown at 03:57
     Assalamualaikum w.b.t . .

  Hari ni aku tak nak post apa-apa pun pasal segmen or give away,but hari ni aku nak post something about perpisahan.Korang pernah rasa perpisahan ?? Sakit kan ? Tak dinafikan,perpisahan tuh sesuatu yang menyakitkan bagi kita semua.

  
  Aku pasti ramai yang tak inginkan perpisahan.Macam tu jugak dengan aku sendiri :)
Tapi korang kena yakin yang KETENTUAN dan KETETAPAN Allah tu lebih bermakna dan lebih BAIK daripada apa yang kita ketahui.Ingat,Allah tak memberi apa yang kita pinta,tetapi Allah memberikan apa yang kita perlu <3

  Perpisahan boleh terjadi dalam pelbagai bentuk.Ada yang SANGAT menyedihkan,ada yang BAHAGIA dan ada yang MENYAKITKAN.Aku tahu tu,sebab aku pun dah berapa kali rasa sakitnya perpisahan tu.

  Allah tahu yang kau boleh lalui semua tu :)
Allah turunkan UJIAN sebab DIA tahu kau boleh melaluinya.Aku pasti tu,dan korang pun kena PASTI ! Allah tak uji korang melebihi had yang dapat korang tanggung.Dan korang takkan dipanggil ORANG YANG BERIMAN selagi tak diduga.


  Kadang-kadang kita tertanya-tanya kenapa kita yang harus menghadapi perpisahan itu ? Sedarkah kalian,setiap insan yang bergelar MANUSIA akan menghadapi saat-saat perpisahan itu ? 

    Allah akan gantikan kembali kesedihan dan tiap titisan air matamu itu kepada kegembiraan sayang ! Di sebalik kesedihan,tersembunyi kegembiraan.Di sebalik perpisahan,tersembunyi seribu rahsia dan rahmat Allah yang tidak kita ketahui.

    Satu saat nanti,believe me my dear friends,kamu takkan menyesal atas ujian Allah keatasmu,kerana kamu akan mengerti,sesungguhnya Allah mengujimu kerana DIA ingin melihat sejauhmana kesabaran dan ketakwaanmu sekaligus mengajarmu untuk hidup BERDIKARI tanpa mengharapkan bantuan daripada orang lain.

    Apapun ketentuan Allah,never forget to say THANK YOU ALLAH ! <3

0 comments:

Post a Comment

 

Student Blogging Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting